Yeni Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ ile göz alıcı sportiflik

Standart olarak sunulan tamamen değişken AMG Performance 4MATIC+’ın dört tekerlekten çekiş sistemi ile kuru, ıslak veya karlı zeminlerde yüksek sürüş güvenliği.

Kapadokya’da düzenlenen özel bir etkinlikte tanıtımı gerçekleştirilen yeni Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ (geçici veriler; kombine enerji tüketimi: 14.1 l/100 km | CO₂ emisyonu: 319 g/km | CO₂ sınıfı: G) sürüş esnasında olağanüstü dinamikler arayan otomobil tutkunlarına hitap ediyor. Hassas sürüş komutlarına verdiği hızlı tepki ve genel performansıyla daha sportif bir sürüş deneyimi sunan araç, gücünün yanında aerodinamik olarak yapılmış ince ayar ve geliştirilmiş soğutma sistemi ile dinamik bir yapıya sahip.

Yeni modelde, AMG GT ailesinin diğer üyelerinin sunduğu avantajlar da bulunuyor. İkinci nesil AMG GT, önceki serilere kıyasla günlük kullanımda daha fazla konfora sahip. Geniş iç mekânı, bu sınıftaki bir spor otomobil için yeterli bagaj alanı ve iyi bir görüş açısı sunuyor ve opsiyonel olarak 2+2 koltuk düzeni de sağlıyor. Aktif stabilizasyona sahip AMG ACTIVE RIDE CONTROL süspansiyon, arka aks yönlendirme sistemi ve aktif aerodinamik yapı gibi yüksek teknoloji bileşenleri de sürüş profilini daha seri hale getiriyor. Ayrıca, tamamen değişken AMG Performance 4MATIC+’ın dört tekerlekten çekiş sistemi sayesinde motorun sağladığı güç yola en iyi şekilde aktarılıyor.

Daha yüksek performans ve iyileştirilmiş sürüş dinamikleri

Ekim ayında Türkiye’de de satışa sunulacak ve Affalterbach’taki fabrikada “Bir Adam, Bir Motor” prensibine göre motorların tamamen elle monte edildiği AMG GT 63 4MATIC+, 430 kW (585 hp) gücündeki 4.0 litrelik V8 biturbo motoru ile 2.500-4.500 rpm arasında geniş bir motor devri aralığında 800 Nm maksimum tork sağlayarak üstün bir hızlanma sunuyor. Aracın 0’dan 100 km/s hıza ulaşması sadece 3,2 saniye sürüyor ve araç 315 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.

AIRPANEL hava kontrol sistemi ile yüksek aerodinamik verimlilik

Yeni AMG GT 63 4MATIC+, yüksek aerodinamik verimliliğiyle de dikkat çekiyor. Aracın ön ve arkasındaki aktif aerodinamik unsurlar, düşük hava direnci ile azaltılmış kaldırma kuvveti arasında mükemmel bir denge sağlıyor. Aerodinamik tasarım, sürüş stabilitesi, soğutma ve rüzgâr gürültüsünü optimize edecek şekilde tasarlanırken ani manevralarda daha fazla kontrol sunarak sürüş güvenliğini artırıyor.

Öne çıkan bir diğer teknik özellik de iki parçalı AIRPANEL hava kontrol sistemi. Ön tamponun altındaki dikey lameller ve üst hava girişinin arkasındaki yatay lameller, ihtiyaç duyulduğunda açılarak soğutma sağlıyor. Ayrıca, otomatik olarak konum değiştiren arka spoyler, hız ve sürüş koşullarına göre aerodinamik performansı iyileştiriyor.

Opsiyonel olarak sunulan aerodinamik paket ise aracın ön ve arka akslarındaki dengeyi artıran ek parçalar içeriyor. Bu paket, yüksek hızlarda kaldırma kuvvetini azaltıp arka aksta ekstra yol tutuşu sağlıyor.

Bu özellikleriyle hem performans hem de sürüş stabilitesi açısından en üst düzeye çıkarılmış bir spor otomobil deneyimi sunuyor.

Dört tekerlekten çekiş ile her yol şartında güvenli sürüş

AMG GT 63 4MATIC+, standart olarak sunulan tamamen değişken AMG Performance 4MATIC+ dört tekerlekten çekiş sistemine sahip. Bu akıllı sistem, optimum çekişi sağlamak için ön ve arka akslar arasında tork dağılımını sürekli olarak ayarlıyor. Hem kuru hem de ıslak veya karlı zeminlerde yüksek sürüş güvenliği ve stabilite sunuyor. Ayrıca sürüş koşullarına ve sürücünün tercihlerine bağlı olarak arka çekişten dört tekerlekten çekişe kesintisiz geçiş yapabiliyor.

Elektromekanik kontrollü bir kavrama, arka aksı ön aksa değişken olarak bağlayarak en iyi tork dağılımını sağlıyor. Bu sistem, hızlanma performansını artırırken, yol tutuşunu ve sürüş dinamiklerini de optimize ediyor.

Geniş özelleştirme seçenekleri

AMG GT 63 4MATIC+’ın donanım çeşitliliği de müşterilerin taleplerine göre geniş kişiselleştirme seçenekleri sunuyor ve sportiften lüks zarafete kadar uzanıyor. 11 farklı gövde rengi ve 8 yeni jant tasarımı ile özelleştirilebilirken, aracın dış görünümünü daha dinamik veya daha zarif hale getirebilecek 5 farklı dış tasarım paketi de sunuluyor. AMG GT 63 4MATIC+, standart olarak 21 inç AMG çok kollu hafif alaşım jantlara sahip. İsteğe bağlı olarak farklı 21 inç jant seçenekleri de bulunuyor.

Teknik veriler

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ Coupé

Motor
Silindir/sıra düzeni V8
Motor hacmicm33.982
Nominal güçkW/hp430/585
Motor devri1/dk.5.500-6.500
Nominal torkNm800
Motor devri1/dk.2.500–5.000
Sıkıştırma oranı 8,6
Karışım oluşturma Mikroişlemci kontrollü benzin enjeksiyonu, çift turbo şarj
Güç aktarımı
Tahrik sistemi düzeni Tam değişken AMG Performance 4MATIC+ dört tekerlekten çekiş
Şanzıman AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (ıslak çok diskli start-off kavramalı otomatik şanzıman)
Dişli oranı
1./2./3./4./5./6./7./8./9. vites 5,35/3,24/2,25/1,64/1,21/1,00/0,87/0,72/0,60
Geri vites 4,80
Süspansiyon
Ön aksYarı aktif anti-roll stabilizasyonu, alüminyum çift salıncaklı kollar, anti-pilot kontrolü, helezon yaylar ve adaptif ayarlanabilir sönümleme özellikli AMG ACTIVE RIDE CONTROL süspansiyon

Related Posts

Yeni Jeep Avenger 4xe Türkiye’de!

2023 yılında tamamen elektrikli ilk modeli Avenger BEV’i, tanıtan Jeep® markası, sonraki yıl MHEV (Hafif Hibrit) teknolojisini kullanan Avenger e-Hybrid ile iddiasını daha da ileriye taşıdı. Yaklaşık 85 yıldır, SUV…

BYD Türkiye, Yüzen, Kendi Etrafında Dönen ve Zıplayabilen Araçlarıyla Türkiye’de Teknoloji Şovu Yaptı

BYD Türkiye, YANGWANG U8 ve YANGWANG U9 modellerinin benzersiz yeteneklerini, Kemerburgaz’da inşa ettiği özel alanda nefes kesen bir teknoloji şovuyla gözler önüne serdi. Avrupa’da ilk kez Türkiye’de gerçekleştirilen etkinlikte, amfibi…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You Missed

Yeni Jeep Avenger 4xe Türkiye’de!

Yeni Opel Frontera Hayatı Kolaylaştıran Aksesuarları ile Daha Pratik, Sağlam ve Çok Yönlü!

  • By admin
  • Eylül 21, 2025
  • 2 views
Yeni Opel Frontera Hayatı Kolaylaştıran Aksesuarları ile Daha Pratik, Sağlam ve Çok Yönlü!

Stellantis’in IBIS ile Donatılan İlk Prototipi Gerçek Sürüş Koşullarında Testlere Başladı!

  • By admin
  • Eylül 21, 2025
  • 2 views
Stellantis’in IBIS ile Donatılan İlk Prototipi Gerçek Sürüş Koşullarında Testlere Başladı!

Škoda’nın En Erişilebilir Elektrikli SUV Modeli EPIQ, Münih’te Sahne Aldı

  • By admin
  • Eylül 19, 2025
  • 95 views
Škoda’nın En Erişilebilir Elektrikli SUV Modeli EPIQ, Münih’te Sahne Aldı

Hyundai’nin Beklenen Modeli i30 Türkiye’de Yeniden Satışta

  • By admin
  • Eylül 19, 2025
  • 94 views
Hyundai’nin Beklenen Modeli i30 Türkiye’de Yeniden Satışta

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de

  • By admin
  • Eylül 18, 2025
  • 224 views
BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de