Tamamen yeni Mercedes-Benz CLA Karşınızda

Yeni CLA, önceki modellere kıyasla daha fazla hacim, yenilik, konfor, zeka ve verimlilik sunuyor.


Yeni CLA, Mercedes-Benz İşletim Sistemi (MB.OS) üzerinde bütünüyle çalışan ilk araç ve bu da onu şimdiye kadarki en akıllı Mercedes-Benz yapıyor. Yeni yapay zeka destekli sistem, her aracı Mercedes-Benz Intelligent Cloud’a bağlı bir süper bilgisayarla donatmayı mümkün kılıyor. Bu, sürüş destek sistemleri de dahil olmak üzere en önemli araç işlevleri için düzenli uzaktan güncellemeler[1] sunuyor. Bu da CLA’yı önümüzdeki yıllarda güncel ve her daim çekici tutacak.


DÖRDÜNCÜ MBUX NESLİ

MB.OS, dördüncü MBUX neslinin başlangıcına işaret ediyor. Kişiselleştirilmiş deneyimler, insan ile araç arasında sezgisel etkileşimden oluşan yeni bir dünyanın kapılarını açarak otomotiv endüstrisinde yeni standartlar belirliyor. Yeni MBUX nesli, hem Microsoft hem de Google’ın yapay zekasını (AI) entegre eden ilk araç içi bilgi-eğlence sistemi. Böylece birden fazla yapay zeka aracı ilk kez tek bir sistemde birleşiyor. MB.OS, üçüncü taraf sağlayıcılardan gelen içeriği sorunsuz şekilde entegre etmek için de maksimum esneklik sunuyor. Benzersiz Mercedes arayüzünü koruyarak bilindik müşteri deneyimi sunmaya devam ediyor.


DAHA AZ KARBON AYAK İZİNE SAHİP YENİ BATARYA NESLİ

Yeni tamamen elektrikli modeller CLA 250+ ve CLA 350 4MATIC, 85 kWh kullanılabilir enerji içeriğine sahip lityum-iyon pillerin en üst çeşidine sahip. Hücrelerde silikon oksit ile grafiti karıştıran anotlar bulunuyor. Geleneksel grafit anotlara sahip önceki batarya ile karşılaştırıldığında, gravimetrik enerji yoğunluğu yüzde 20’ye kadar artırılırken hücre kimyasının hacimsel enerji yoğunluğu da 680 Wh/l’e ulaşıyor. Kobalt içeriği daha da azaltılmış. Yeni batarya nesli, önceki nesle kıyasla karbon ayak izini hücre başına yaklaşık yüzde 30 oranında azaltıyor. Bu karbon azaltma önlemleri, net karbon nötr[2] hücre üretimi ve anot, katot ve hücre muhafazası üretiminde yenilenebilir enerji kaynaklarından elde edilen elektriğin kullanılması sayesinde gerçekleşiyor.


STANDART OLARAK ÇOK KAYNAKLI ISI POMPASI

Elektrikli CLA, havadan havaya ısı pompasına sahip ilk Mercedes-Benz aracı. Artık sıvı devresi üzerinden dolambaçlı bir yol izlemiyor ve çok kaynaklı bir model olarak, üç enerji kaynağını paralel kullanabiliyor: elektrikli aktarma organlarından gelen atık ısı, batarya ve ortam havası. Havadan havaya ısı pompası, bu “serbest” ısıyı kullanarak CLA’nın yüksek verimliliğine katkıda bulunuyor. Aynı çıktı için benzer bir yardımcı ısıtıcının ihtiyaç duyacağı elektrik enerjisinin yalnızca üçte birine ihtiyaç duyuyor.


ATLETİK ORANLAR VE ÇARPICI KARAKTER ÇİZGİLERİ

EQ Teknolojisine sahip yeni CLA, arzuyu yeniden tanımlayarak zekâ ve duygunun heyecan verici uyumuyla büyülüyor. Uzun aks mesafesi, kısa çıkıntılar ve güçlü GT tarzı arka kısım, atletik dinamizmi yansıtıyor. Otomobilin sportif oranları alçak tavan çizgisi, güç kubbelerine sahip uzun kaput ve büyük jantlarla vurgulanıyor. Ön çamurluklardan başlayarak arka bölüme kadar uzanan kaslı omuz çizgileri ve temiz tasarım dili, detaylı hatlarla şekillendirilmiş yüzeyleri öne çıkarıyor. Net tasarım dili, azaltılmış çizgiler ve hassas bağlantılarla yontulmuş yüzeyleri vurguluyor. Yan taraftaki çarpıcı karakter çizgileri, yandan bakıldığında ilginç bir ışık ve gölge etkileşimi yaratıyor.

PARILTILI “YÜZ”: AYDINLATMALI MERCEDES-BENZ DESENLİ PANEL

İkonik ve sportif A şeklindeki ızgara, elektrik çağı için yeniden yorumlandı. Yenilikçi kesintisiz yıldız paneli ilk kez bir Mercedes-Benz seri üretim aracında tamamen aydınlatılıyor. Toplam 142, ayrı ayrı hareketlendirilmiş LED krom efektli yıldız, ayırt edici bir marka imzası oluşturuyor. CLA hibriti ayırt eden birkaç görsel farklılıktan biri de klasik radyatör ızgarası. Krom kaplı Mercedes-Benz yıldız desenine sahip olan bu ızgara, standart olarak bir LED ışık çerçevesiyle çevrili.

IŞIK DOLU AMBİYANS

Tüm CLA modelleri standart olarak geniş bir panoramik tavan ile sunuluyor. Bu tek parça sabit cam tavanın orta desteği yok ve ön cam çerçevesinden arkaya doğru kesintisiz bir şekilde uzanıyor. Yukarıya doğru neredeyse engelsiz görüş ile yeni bir iç mekân deneyimi sağlıyor. Aynı zamanda panoramik tavan, önceki modele kıyasla daha geniş baş mesafesi de sunuyor. Isı yalıtımlı lamine güvenlik camı, kızılötesi film ve düşük emisyonlu (LowE) kaplama güneş ışığına ve ısıya karşı koruma sağlıyor. CLA’nın iç mekânı bu araç sınıfında yeni bir lüks deneyimi sunuyor. Tasarım, temele inme ilkesini takip ediyor. Alttaki yapı geri planda bırakılıp ikonik yüksek teknoloji öğelerine odaklanılıyor. En dikkat çekici unsur, isteğe bağlı olarak sunulan, iç mekânın tamamına yayılan MBUX Superscreen. Büyük cam yüzeyin altında 26 cm (10,25 inç) dijital gösterge ekranı ve 35,6 cm (14 inç) merkezi ekran bulunuyor. MBUX Superscreen, CLA’nın pazara sunulmasının ardından, ön yolcu için 35,6 santimetrelik (14 inç) ek bir ekranla opsiyonel olarak sunulacak. Bir başka göz alıcı unsur ise orta konsol. Havada süzülüyor gibi görünen orta konsol, sportif hissi artırırken üst bölümde, entegre çift bardak tutucu ve isteğe bağlı kablosuz akıllı telefon şarj yuvası ile geniş, üç boyutlu trim yüzeyi sunuyor. Üçüncü yüksek teknoloji unsuru ise, aynı şekilde akışkan görünen büyük deri kaplı kapı orta paneller. Klasik boru şeklinde tasarlanan kapı kolu profilinin üzerine üç boyutlu olarak sarıyorlar.



Related Posts

Yeni Opel Frontera Hayatı Kolaylaştıran Aksesuarları ile Daha Pratik, Sağlam ve Çok Yönlü!

Alman otomobil üreticisi Opel’in B-SUV sınıfındaki modeli yeni Frontera, cesur ve yalın tasarım felsefesinin yeni ve sağlam bir yorumu olarak öne çıkıyor. Bununla birlikte Opel, Frontera sahiplerine, araçlarını daha işlevsel…

Stellantis’in IBIS ile Donatılan İlk Prototipi Gerçek Sürüş Koşullarında Testlere Başladı!

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Saft iş birliği ile geliştirdiği, Fransa merkezli ortak araştırma projesi IBIS teknolojisini barındıran ilk prototip aracını tanıttı. Daha verimli, sürdürülebilir ve maliyet etkin bir…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You Missed

Yeni Jeep Avenger 4xe Türkiye’de!

Yeni Opel Frontera Hayatı Kolaylaştıran Aksesuarları ile Daha Pratik, Sağlam ve Çok Yönlü!

  • By admin
  • Eylül 21, 2025
  • 59 views
Yeni Opel Frontera Hayatı Kolaylaştıran Aksesuarları ile Daha Pratik, Sağlam ve Çok Yönlü!

Stellantis’in IBIS ile Donatılan İlk Prototipi Gerçek Sürüş Koşullarında Testlere Başladı!

  • By admin
  • Eylül 21, 2025
  • 60 views
Stellantis’in IBIS ile Donatılan İlk Prototipi Gerçek Sürüş Koşullarında Testlere Başladı!

Škoda’nın En Erişilebilir Elektrikli SUV Modeli EPIQ, Münih’te Sahne Aldı

  • By admin
  • Eylül 19, 2025
  • 144 views
Škoda’nın En Erişilebilir Elektrikli SUV Modeli EPIQ, Münih’te Sahne Aldı

Hyundai’nin Beklenen Modeli i30 Türkiye’de Yeniden Satışta

  • By admin
  • Eylül 19, 2025
  • 142 views
Hyundai’nin Beklenen Modeli i30 Türkiye’de Yeniden Satışta

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de

  • By admin
  • Eylül 18, 2025
  • 273 views
BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de