Hyundai IONIQ 6 “Premium” Kategorisinde Birinci Oldu

IONIQ 6, 800V mimarisi sayesinde sadece 20 dakikada 346 km’lik menzil için şarj edilebildiğini resmi olarak kanıtladı.

Hyundai, IONIQ 6 modeliyle P3 Şarj Endeksi 2024’te öne çıkarak elektrikli otomobillerindeki şarj alt yapısı ve verimlilik konusunda büyük bir başarı gösterdi. Bu endekste genel olarak ikinci sırada yer alan IONIQ 6, “Premium” kategorisinde de birinci oldu. IONIQ 6, 800 Volt teknolojisi sayesinde yüzde 100 elektrikli otomobiller arasında fark yaratırken aynı zamanda üstün aerodinamik tasarımıyla da oldukça düşük tüketimler sergiliyor. Ultra hızlı şarj yeteneklerini göstererek sadece 20 dakikada etkileyici bir şekilde 346 km menzile ulaşan IONIQ 6, böylelikle kullanıcılar için özellikle uzun süreli yolculuklarda yeterli enerjiyi ADAC Ecotest’te 15,5 kWh’lik düşük bir tüketim değeri kaydederek olağanüstü enerji verimliliği sergileyen IONIQ 6, böylece Hyundai’nin güç aktarma teknolojisinin gelişmişliğini bir kez daha doğruladı. İddialı 0,21’lik sürtünme katsayısıyla bu sonuçlara ulaşan IONIQ 6, son derece aerodinamik tasarımı sayesinde de test edilen tüm modeller arasında en verimli araç olarak öne çıktı.

YÜKSEK KAPASİTEDE ŞARJ

“P3 Şarj Endeksi”, elektrikli araçların genellikle maksimum hızda şarj olduğu yüzde 10 ile yüzde 80 arasındaki şarj durumunda (SoC) şarj davranışını mercek altına alıyor. Endeks, ADAC Ecotest’te ölçülen gerçek tüketimi hesaba katarak, hızlı bir şarj istasyonunda 10 ve 20 dakikalık aralıklarla kaç kilometre gerçek menzilin şarj edilebileceğini değerlendiriyor. Bu testler esnasında, 20 dakikalık şarj ile 346 km’lik bir menzil elde eden IONIQ 6, böylelikle mükemmel bir sonuca imzasını atarken aynı zamanda 10 dakikalık testte de iyi bir performans göstererek 234 km’ye ulaştı. Hyundai Motor Grubu’nun 800V mimarili E-GMP platformu sayesinde, 235 kW’nin üzerinde bir şarj değerine ulaşan otomobil, ortalama olarak da 193 kW gibi bir kapasitede şarj edildi.

P3 Şarj Endeksi

Almanya merkezli P3 Group tarafından 2019 yılında geliştirilen P3 Şarj Endeksi (P3CI), EV’lerin şarj performansını karşılaştırmak için bir kıyaslama standardı görevi görüyor. Avrupa’da ilk kez sunulan Çin modelleri de dahil olmak üzere, “premium” ve “lüks” kategorilerine ayrılmış 22 adet tamamen elektrikli aracı analiz eden P3, böylelikle modellerin gerçek şarj hızını resmi olarak tüketicilerle paylaşıyor. Kilowatt (kW) cinsinden tipik şarj gücü karşılaştırmaları yerine, P3CI araç tüketim verilerini ve şarj eğrilerini kullanarak menzili kilometre cinsinden hesaplıyor ve aracı yeniden şarj etmek için gereken süreyi en detaylı şekilde kayıt altına alıyor. P3CI, 20 dakikadaki gerçek şarj menzilinin 300 kilometrelik bir parametreye oranından türetiliyor ve ideal değeri de 1,0 olarak veriliyor. Bu da 20 dakikada 300 kilometrelik gerçek bir menzile karşılık geliyor. Hyundai IONIQ 6, 1930’ların tasarımından esinlenerek teknolojik yenilikleri günümüz modellerine en modern bir şekilde uyarlıyor. Seri üretim bir otomobil için 0.21 cd gibi dünyanın en düşük sürtünme katsayılarından birine sahip olan IONIQ 6, enerji tüketiminde de büyük bir avantaj sağlıyor. Hem iç hem de dış mekanda sürdürülebilir malzemelerin kullanımı ise Hyundai’nin çevreye karşı sorumluluğunu vurguluyor.

Related Posts

Yeni Opel Frontera Hayatı Kolaylaştıran Aksesuarları ile Daha Pratik, Sağlam ve Çok Yönlü!

Alman otomobil üreticisi Opel’in B-SUV sınıfındaki modeli yeni Frontera, cesur ve yalın tasarım felsefesinin yeni ve sağlam bir yorumu olarak öne çıkıyor. Bununla birlikte Opel, Frontera sahiplerine, araçlarını daha işlevsel…

Stellantis’in IBIS ile Donatılan İlk Prototipi Gerçek Sürüş Koşullarında Testlere Başladı!

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Saft iş birliği ile geliştirdiği, Fransa merkezli ortak araştırma projesi IBIS teknolojisini barındıran ilk prototip aracını tanıttı. Daha verimli, sürdürülebilir ve maliyet etkin bir…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You Missed

Yeni Jeep Avenger 4xe Türkiye’de!

Yeni Opel Frontera Hayatı Kolaylaştıran Aksesuarları ile Daha Pratik, Sağlam ve Çok Yönlü!

  • By admin
  • Eylül 21, 2025
  • 357 views
Yeni Opel Frontera Hayatı Kolaylaştıran Aksesuarları ile Daha Pratik, Sağlam ve Çok Yönlü!

Stellantis’in IBIS ile Donatılan İlk Prototipi Gerçek Sürüş Koşullarında Testlere Başladı!

  • By admin
  • Eylül 21, 2025
  • 356 views
Stellantis’in IBIS ile Donatılan İlk Prototipi Gerçek Sürüş Koşullarında Testlere Başladı!

Škoda’nın En Erişilebilir Elektrikli SUV Modeli EPIQ, Münih’te Sahne Aldı

  • By admin
  • Eylül 19, 2025
  • 442 views
Škoda’nın En Erişilebilir Elektrikli SUV Modeli EPIQ, Münih’te Sahne Aldı

Hyundai’nin Beklenen Modeli i30 Türkiye’de Yeniden Satışta

  • By admin
  • Eylül 19, 2025
  • 437 views
Hyundai’nin Beklenen Modeli i30 Türkiye’de Yeniden Satışta

BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de

  • By admin
  • Eylül 18, 2025
  • 568 views
BMW ConnectedDrive ve MINI Connected ile Geleceğin Mobilite Deneyimi Borusan Otomotiv’de