BURSA’DAN GURURLA TÜM TÜRKİYE’YE GELSİN: Yeni Renault Duster’ın Üretimi Bursa’da Başladı

Renault Group Türkiye, Uluslararası Oyun Planı 2027 kapsamındaTürkiye’nin otomotiv endüstrisindeki rolünü pekiştirecek ilk adımı attı.

Bugüne kadar yaklaşık 100 ülkede 1,7 milyonun üzerinde satılan Duster’ın üretimine, Türkiye’nin en büyük binek otomobil üretim kapasitesine sahip olan Bursa Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda start verildi. Tüm dünyanın severek kullandığı Duster, Aralık 2023’te İstanbul’da açıklanan “Renault Uluslararası Oyun Planı” çerçevesinde Renault markası altında Bursa’da üretilerek tüm Türkiye’de satışa sunuluyor. Türkiye otomotiv endüstrisi için oldukça önemli olan bu girişim, Renault’nun uzun yıllara dayanan vizyonunun Türk teknolojisiyle birleşmesinin somut bir sonucu olarak öne çıkıyor.

Renault Group ve güçlü ortağı OYAK’ın 55 yıldır Türkiye’de hayata geçirdiği yatırımlar, ülkenin sanayi altyapısını güçlendirirken uluslararası kalite standartlarının sağlanmasına da katkı sunuyor. Oyak Renault’da yapılan modernizasyon ve yenilikler, tesisi Türkiye’nin en ileri üretim merkezlerinden biri haline getiriyor. Bu çalışmalar, Renault’un bölgede kalıcı bir endüstriyel varlık oluşturma hedefini de destekliyor.

Renault Group Türkiye CEO’su Jan Ptacek, “Türkiye, Renault Group için kritik bir merkez olarak önemli bir rol üstleniyor. Bugün Türkiye’deki her 7 otomobilden biri, Renault logosunu taşıyor. Stratejimiz; yerli üretim, yeni ürünler ve elektrifikasyon üzerine odaklanıyor. Hedefimiz, Türkiye’deki pazar liderliğimizi daha da güçlendirmek. Bunun için Bursa fabrikamızın endüstriyel varlığı büyük önem taşıyor. Oyak Renault fabrikası, Türkiye’nin en büyük binek otomobil üretim kapasitesine sahip.Aralık 2023’te açıkladığımız “Renault Uluslararası Oyun Planı” kapsamında, 2027 yılına kadar Türkiye’de 4 yeni modelin üretimine başlanacağını duyurmuştuk. Bu planın ilk adımını, Oyak Renault’ta Renault Duster üretimine geçerek attık. 2027’ye kadar devreye alacağımız 3 yeni modelle Türkiye pazarındaki liderliğimizi güçlendirmeyi ve Bursa fabrikasını sadece Avrupa için değil, dünya genelindeki diğer ülkeler için de bir ihracat merkezi haline getirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, 2025 yılının ilk yarısında yeni nesil hibrit motor üretimine geçmeye hazırlanıyoruz. Tüm bu gelişmelerle birlikte, mühendislik ekiplerimizi güçlendirme çalışmalarımıza da hız kesmeden devam ediyoruz.” diye konuştu.

MAİS Genel Müdürü Dr. Berk ÇAĞDAŞ, Duster, uzun yıllardır dünya genelinde oldukça popüler olan ve severek kullanılan bir model. Böylesine önemli bir modelin Türkiye’de üretiliyor olması, gerek Türkiye otomotiv endüstrisi gerekse Türkiye’deki kullanıcı kitlesi açısından büyük önem arz ediyor. OYAK’ın girişimi ve destekleriyle Türkiye’de hayata geçirdiğimiz “Renault Uluslararası Oyun Planı” kapsamında, Duster’ın üretimi Renault markası altında Bursa’da bulunan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda gerçekleşiyor. Bu başarıda, OYAK Genel Müdürü Sayın Süleyman Savaş Erdem’in vizyonu çok önemli. Bu yalnızca ekonomik ve ticari bakımdan bir başarı değil, aynı zamanda başta Türkiye otomotiv endüstrisi olmak üzere OYAK şirketleri olarak bizim için büyük bir gurur kaynağı. Renault Duster’ın A’dan Z’ye Türkiye’de gerçekleşen üretim süreci ile hem Renault’nun Türkiye’deki başarısını pekiştiriyor hem de ülkemizin sanayisi ve ekonomisine önemli katkılar sağlıyoruz. Bundan daha büyük bir gurur ve mutluluk olabileceğini düşünmüyorum.” dedi.

Renault Duster, Son Teknoloji ile Donatılan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda Üretiliyor

Oyak Renault Fabrikası, Renault Group’un endüstriyel dönüşüm vizyonu kapsamında modernizasyon ve dijitalleşme çalışmalarını başarıyla sürdürüyor. Endüstriyel Metaverse gibi yenilikçi teknolojilerin entegrasyonu sayesinde, üretim süreçlerinde daha yüksek verimlilik ve kalite sağlanıyor. Ayrıca, yapay zekâ ve kestirimci bakım sistemleriyle fabrika süreçleri daha esnek ve çevik hale gelirken, karbon ayak izi de büyük ölçüde azaltılıyor.

Renault Group’un Endüstri ve Kalite dönüşüm hedefleri doğrultusunda, Bursa’daki üretim süreçleri, global standartlarda bir kalite ve sürdürülebilirlik seviyesiyle şekilleniyor. Türkiye’nin en ileri üretim merkezlerinden biri olan Oyak Renault, Renault Group’un rekabet gücünü artıran bir üretim üssü olmayı sürdürüyor.

Related Posts

Otonom Sürüş: ZF, ADAS Çözümlerini Daha da Güçlendiriyor

ZF, ADAS (gelişmiş sürücü destek sistemleri) için kullanılan akıllı kameralarda pazar lideridir Avrupa Birliği’nde yeni tescil edilen tüm araçların acil frenleme, şerit takibi veya akıllı hız kontrolüne yönelik destek sistemleriyle…

Yılın Premium Otomobili Mercedes-AMG GT

Otomotiv Gazetecileri Derneği’nin (OGD) bu yıl 10’uncusunu düzenlediği Türkiye’de Yılın Otomobili 2025 yarışmasında premium segmentte ilk kez verilen ödülün kazananı Mercedes-AMG GT oldu. Otomotiv Gazetecileri Derneği’nin (OGD) düzenlediği ve sektörün…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

You Missed

Otonom Sürüş: ZF, ADAS Çözümlerini Daha da Güçlendiriyor

  • By admin
  • Haziran 20, 2025
  • 77 views
Otonom Sürüş: ZF, ADAS Çözümlerini Daha da Güçlendiriyor

Yılın Premium Otomobili Mercedes-AMG GT

  • By admin
  • Haziran 19, 2025
  • 90 views
Yılın Premium Otomobili Mercedes-AMG GT

Petlas Karbon Ayak İzini %16,4 Azalttı

  • By admin
  • Haziran 19, 2025
  • 90 views
Petlas Karbon Ayak İzini %16,4 Azalttı

Honda Türkiye’ye Brandverse Awards’ta iki altın ödül

  • By admin
  • Haziran 19, 2025
  • 91 views
Honda Türkiye’ye Brandverse Awards’ta iki altın ödül

ÜÇTE ÜÇLÜK BAŞARI: MAİS’E ÜST ÜSTE ÜÇÜNCÜ KEZ  “YILIN BASIN LANSMANI” ÖDÜLÜ

  • By admin
  • Haziran 18, 2025
  • 111 views
ÜÇTE ÜÇLÜK BAŞARI: MAİS’E ÜST ÜSTE ÜÇÜNCÜ KEZ  “YILIN BASIN LANSMANI” ÖDÜLÜ

Fiat 600 ‘1000 Miglia’da Sahnede

  • By admin
  • Haziran 18, 2025
  • 116 views
Fiat 600 ‘1000 Miglia’da Sahnede